Hur tar jag dessa bilder?

 
Såhär brukar jag ta min dropp bilder:
 
 
När jag tog just dessa vattenbilder, använde jag mig bara av en bakgrund, det här är då en rosa skärbräda (man kan använda i princip vad man vill...), sen kan jag välja på våran kran hur den ska "spruta" vattnet, antingen vanligt eller utspritt, så då väljer jag på utspritt, jag brukar oftast använda blixt när jag fotar vattendroppar också, och då kan kan jag ha min slutartid max på 1/200 och bländare 5.6 och ISO på auto...
 
 
Sen brukar jag nästan alltid redigera mina bilder, så denna bild:
 
Ser egentligen ut såhär:
 
 
Så har ni frågor eller liknande, så är det bara att ställa dom! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0