Nu Ska Jag Visa

Jag skrev igår att jag skull visa hur jag redigerar en bild, och det passar jag bra med "temat" till veckans tävling :)

Jag har valt att redigera denna bild:



Jag har valt att använda pixlr express denna gång, där finns en knapp som heter adjustment, där klickar jag och sen klickar jag på kontrast, och höjer kontrasten ganska mycket, då ser bilden ut såhär:



Sen finns det en knapp som heter COLOR, jag klickar där och då kommer det fram tre olika alternativ : HUE, SATURATION och LIGHTNESS. Jag "höjer" på den spalten där det står HUE för då ändras färgen på flickan, så då kanske jag vill att hennes hud ska vara blå, så då drar jag tills jag får hennes hud blå, och då har bilden blivit såhär:



Och nu vill ja ha lite mer liv i bilden, då trycker jag på en knapp som heter OVERLAY, då kommer det fram massa alternativ t ex: neon, light paint, paper, olga mm Jag vill att bakgrunden ska bli mer färgglad då väljer jag OLGA och då kommer ännu fler alternativ och nu har jag valt att ta dragomir, så nu ser bilden ut såhär:



Och nu vill jag ha bilden ännu lite mer livfull, så då äljer jag overlay igen, men nu väljer jag NEON istället för olga och på neon väljer jag sen FLARE , och då läggs denna lilla krumelur till:



Nu känner jag mig rätt nöjd med denna bild så jag sparar den och nu är det klart! Detta är faktiskt rätt så enkelt, bara man förstår och prövar sig fram!

Så från denna bild:

Till denna bild:


Med 5 enkla steg!

Frågor? Kommentera!

Vad tyckte ni om denna "kurs" vill ni ha flera sånna?





Kommentarer
♥ julia

sv: Tack så mycket :)

2012-06-05 @ 15:59:56
URL: http://juliayes.blogg.se/
Moa

hejsan,ställ gärna en fråga i min frågestund :)

2012-06-05 @ 16:19:15
URL: http://fortysixsecrets.blogg.se/
Ellen

Jätte lätt att förstå :)

2012-06-05 @ 16:29:02
URL: http://ellensfotografin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0